Videnscenter

Videnscenter for tale, sprog og læsning er et kommunalt og regionalt tilbud til elever med tale og/eller læsevanskeligheder.

Videnscentret tilbyder fuldtidsundervisning for visiterede elever i:

• Taleklasser fra 0. - 4. klasse, for elever med svære vanskeligheder indenfor tale og sprog
  • Læseklasser fra 4. - 9. klasse, for elever med svære vanskeligheder indenfor læsning og retskrivning

Undervisningen tager udgangspunkt i den enkelte elevs forudsætninger og behov og tilrettelægges ud fra en individuel handleplan. Samtidig arbejdes der med fællesskabet i klasserne og udvikling af elevernes sociale kompetencer.

Eleverne undervises i folkeskolens fagrække og efter folkeskolens formålsparagraf.

Videnscentret er placeret på Ådalens Skole og har mange fælles referencerammer med den almene del af skolen.

Alle elever i Videnscentret er visiteret af Børne- & Ungepsykologerne,  Center for Børn & Skole.